VYTAUTAS STULPINAS. VASARVIDŽIO EILĖRAŠČIAI

Poetas Vytautas Stulpinas. Vytauto Šimkūno nuotrauka

 

Džiugina mūsų kolegos, garsiojo poeto Vytauto Stulpino kūrybingumas ir darbštumas. Jis nuolat kūrybiniame vyksme, polėkyje, ir dabar per trumpą laikotarpį poetas parašė visą pluoštą naujų eilėraščių. Tai Vasarvidžio eilės, drįsau jas taip pavadinti. Jose dar ryškiau atsiskleidžia poeto vidinis pasaulis, jis giliai ir prasmingai šneka apie mūsų visų egzistenciją, būtį, kasdienius potyrius perkelia į visuotinumo lygmenį. 

Reta ir įdomu tai, kad Vytautas Stulpinas sugeba lyg ir kasdieniškai, paprastai kalbėti apie labai svarbius ir kertinius žmogaus būties prasmės klausimus, jo žvilgsnis ir širdies nerimas pasiekia kitas, aukštesnes sferas, taip peraugdamas į kosmologines temas ir vizijas. Iš tiesų jis – slėpinių poetas, savo kūryba primenantis kai kuriuos Oskaro Milašiaus, Vytauto Mačernio atvėrimus.

Manau, kad jau galima (ir reikia) kalbėti apie ženklią, reikšmingą Vytauto Stulpino kūrybinę aukštumą. 

Gediminas Jankus

 

 

VYTAUTAS STULPINAS. VASARVIDŽIO EILĖRAŠČIAI

 

ŠIEMET

 

Ajerai, ajerai,

meldai, švendrai ir nendrės.

Ežero su sala kraštas.

Artimas tolimas,

tarsi vienatinis miestas.

Kasdienybe tapus pakrantė,

vakarui dar anksti:

minu pedalus į sodą –

lyg eičiau pėsčiom į Rusnę.

Šiemet obuolius skinsiu

tikriausiai glėbiu –

jų prisirps galybė.

Šulinio dangtį kilnoju kaip knygą

storais aptaisais.

Neįstengiu žiūrėti

į tamsą už vaterlinijos,

lyg atklystantys

gretimo miško garsai

gausiai vėluotų.

Dabartis – praeities ateitis.

Šlama lapai, nukritę į aukštį –

mėlynatvėn

grūdėto dangaus.

Lapkritis regis čia pat –

mūsų mėnulio slėnis.

 

SPARNAS

                                            MAMAI

Vaikystės namuose prie krosnies

stovėdavo naminio paukščio sparnas.

Išlinkęs, gaubtas,

virsdavęs ant šono.

Keldavom ir keldavom,

jis slysdavo ir griuvo.

Prišlavus pelenų,

išbirusių pro spragą,

kai plunksnų sumažėdavo

lig kaulo, rabėjimas po pakura

į skardą tarsi baugino

trobesio ramybę.

Tolstojaus raštai ant komodos,

maži vaikai, kėdžių karūnos.

Kibiras įlenktu čiaupu

garma į šulinį,

priemenės duris

praveria alyvos.

Mama pareina! –

džiaugsmas, klyksmas.

Ji šmėsteli

pro vakarinį langą

su miesto reginiais.

Įnešusi į trobą glėbį

vėjo, suglaus vaikus,

išlygins sparno plunksnas,

jį patį lyg gadynę

dėdama į vietą.

 

KAD IR KEISTA

 

Tave palieka

ežeras, maudynės,

antrasis vežimas iš eilės.

Apylinkės riečia prie žemės:

kad ir keista –

melsvųjų sanpaulijų dieną.

Nors keliai ne kartą prasti,

subjurę, visiškai kitaip

slypi pamiškės. Čia pat,

slėnyje, sukruto

žydėti snapučiai.

 

FANTAZIJA

RENAVO MOTYVAIS

 

Disharmonijos kragui

suglaudus jei ne sparnus,

tai uodegą,

baigdami viešnagę

senam kaip pasaulis krašte,

vakare prieinam uosyną,

nusidriekusį kanapėtais upės šlaitais.

Savaitgalis erdvus – kaip bežiūrėtum.

Virš judrios vienpusiškos tėkmės

kabo jautriai permestas tiltas –

lyg parašas po fotografija.

Visas kaimas

iki paskutinio vaiduoklio

stoviniuoja ir kalbas,

kad stinga druskos.

Noris lėto šokio žingsnių.

Taigi suradai, išvydai,

nepamirši bibliotekos –

dviaukščio kambario

ir ypatingo sukinio laiptų,

staigiai kylančių į viršų

kiauro pjovimo pakopų.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vytauto Stulpino nuotrauka

 

Lietuvos rašytojų sąjungos veiklą „Gyvoji literatūra: kūryba, refleksijos, aktualijos“ iš dalies finansuoja Lietuvos kultūros taryba  

 

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *